Värme och nostalgi

Våren har åter infunnit sig efter lite snö som kom förra veckan. Skönt. Alldeles varmt. 15 grader i skuggan idag har jag hört. Inte illa för att bara vara mars.

Och måndagen är nu avklarad! Underbaaart! Och komma hem när det är ljust ute är ju inte klokt, men sant! Fåglaran utanför sjunger så glatt utanför fortfarande. Våren är bäst!

Annars har helgen mest bestått av jobb, jobb och... öh, åh ja just det, jobb!. Inge festande denna helg, vilket kändes otroligt bra! Längesen det var en sådan helg. Kan inte ens minnas sen sist. Inte bra. Men vafan, man är ju bara en ung en gång! Sova hinner man göra sen! Men ibland kan faktiskt en lugn helg göra susen. Att inte ha nå måsten på sig. Att bara vara. 

Men mitt i all jobbande hann jag med att gratta syster som blev tonåring i fredags. Jösses. Kommer ju själv ihåg när jag fyllde 13. Känns ändå inte så fasligt lång tid sen. Tycker att alla småttingar bara blir större och större. medans jag står still. Vill nog inte bli äldre heller. Egentligen önskar jag nog mer att man kunde bli yngre. Vill vara liten igen.. Vill gå på mellanstadiet på storåskolan och mima  mig igenom hela rasterna. Vara hemligt kär och skriva kärleksbrev, leka med kompisar, sova över, åka på semester med familjen. Åhh! Fan vad lätt allt var med man var liten. Men fatta man hur bra man hade det? Minns inte. Men jag minns att jag älskade att vara barn, även fast man alltid försökte vara äldre än man var. haha.. Saknar den tiden förskräckligt mycket. Men men, man blir äldre och äldre... Fyller ju 20 nästa onsdag. Vad är det för roligt med det då? Visst visst. Systemet får man traska in på. Men mer? Ingenting. Förutom att numret ska låta mer vuxet. För man är ju ingen tonåring längre. Men jag vill ju inte bli vuxen!!! Eller? Ajaaa.....


Annars är livet som en bergochdalbana... Konstigt.

Nej, nu ska jag göra korvstroganoff och ris. Mumma!


Kjaaam!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej, tacka vet jag barndomen. =)

2007-03-26 @ 20:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback