Min helg

Ny vecka tar fart i dag. Och det är inte vilken vecka som helst! Nejdå, studentveckan! Det betyder att det är ett helt år sedan jag klev ut från aulan med skakiga ben och blandade känslor! Ett helt år! Känns inte alls längesen ju! Saknar den veckan nått så in i bomben mycket! Saknar klassen. Vissa mer, andra mindre. Man förstår inte hur bra man hade det i skolan. Åh, studentveckan är verkligen oförglömlig;)
Idag är det min tur att stå utan för aulan och kolla på alla lyckliga studenter som lämnar skolan för att ta steget ut i vuxenvärlden. Kommer kännas konstigt. Lite vemodigt.
Är såå avundsjuk på Sara. Hon har hela veckan kvar! I år är det hennes tur. Ska bli så roligt att se henne. Först på karnevalen, sen på studentdagen och sen slutligen på balen. Roligast blir karnevalen. Kommer garva ihjäl mig;) haha!

Aja, men först väntas det lite jobb för mig. Suck! Men tog ledigt på Fredag. Vill man ju verkligen inte missa! Men tyvärr så är det jobb på Lördag morgon. Så det blir ingen studentfirande för mig på kvällen. Blir på Lördagen istället;)

Helgen gick i rasande fart som vanligt. Fredagen vart det att åka räkbåt med jobbet. Smarrigt och trevligt var det. Vackert där ute!
Hem igen för att sova, för att sedan jobba eftermiddag på Lördagen. Efter jobbet blev det god mat med älsklingen i godan ro. Hade ju bestämt mig för en vit helg. Så jag hade ju ingen tid att passa! Men klockan kvart över åtta ändrades planerna. Och det vart stressigt! Vart sugen på utgång ändå:/ Så in till stan för lite fest, igen. Men jäklar vad kul jag hade. Spontanutgång är absolut bäst! Ångrar absolut inte att jag gick ut!

Mådde något sämre igår. Men efter några dopp vid viken så mådde jag prima igen. Helt underbart där nere. Och alldeles ljummet i vattnet! Mmm...

På kvällen vart det grillat hos svärföräldrarna. Gött, gött! Sen var det egentligen planerat en minigolf tur. Men det tyckte inte vädergudarna. Som ställde till med ett riktigt oväder. Med åska, och blixtar och massa regn! Puh! Men, men blev lite film på kvällskvisten ändå. Mysigt!

Näähä, nu är det dags för jobb. Börjar om en kvart! Brååådis!


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback